Bangkok en Safari - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paulien Rijke - WaarBenJij.nu Bangkok en Safari - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paulien Rijke - WaarBenJij.nu

Bangkok en Safari

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Paulien

13 Juli 2010 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

Eindelijk even tijd om jullie te mailen. We genieten hier weer volop. Onze dagen heerlijk gevuld en de tijd vliegt.
De vliegreis vanuit Nederland naar Bangkok verliep prima. Vrijdag om 14.15 Bangkok tijd liepen we Rambuttri in. Ons hotel hier in Bangkok. Allemaal lekker bekend en vertrouwd.
Het is hier warm en na zo'n reis ben je wel toe aan even opfrissen. Dus wat doe je dan? Inderdaad lekker een duik in t zwembad. Helaas (voor mij) was t water bijna net zo warm als de temperatuur buiten. Govert vond t niet zo'n probleem, maar ja die houdt ook niet van koud water!

Deze eerste twee dagen zijn we samen met Runet, Rien, Marij en Jana hier. Gezellig.
We wilden graag de vakantie starten met een lekkere massage in Wat Pho. Dus vertrokken we met zn zessen richting de ferry en Wat Po. Jammer we waren om 17.15 bij Wat Po terwijl Wat Po om 17.00 sloot. Daar ging onze massage. Dus maar weer met de boot terug richting Rambuttri. Begint het me toch te regenen. Een onvervalste tropenbui viel er recht op ons.

Na een heerlijke thaise maaltijd hebben we ons vervolgens op de fisch massage gestort. Ik weet niet of jullie weten wat dat is, maar dan stop je je voeten in een vissenkom vol met kleine visjes en vervolgens knabbelen er zo'n 100 visjes als bezetenen aan je voeten. Jawel eelt kan een lekker maaltje zijn.

Het was hilarisch. Jana en Govert renden enthousiast op de vissenkom af, maar schreeuwden het bijna uit toen ze hun voeten er in moesten doen. Je begrijpt het al we hadden weer veel bekijks :)

Zaterdag hebben we met zn allen een leuke fietstocht door Bangkok gemaakt. En na afloop ons alsnog op een goede thaise massage gestort. Met zn vijven op rij!
Zondagochtend vroeg zijn Runet en Rien richting Vietnam vertrokken en Govert en ik (gelukkig iets later) met de bus naar Khao Yai.

Voor twee dagen een tour door het oudste Nationale park van Thailand.

De eerste dag (middag) hebben we een vleermuisgrot bezocht. Deze grot wordt door monnikken gebruikt voor meditatie en ziet er indrukwekkend uit. Vol met fossielen en boedda beelden en vleermuizen! Dus ja, inderdaad de stank liet niets te raden over.....
Maar nadat we de grot en een deel van t park hadden bekeken zijn we terug gegaan naar de voet vd berg waar de grot was. Bij zonsondergang gaan de vleermuizen op zoek naar eten en komen ze in lange zwermen/slierten naar buiten. Ik heb er nog nooit zoiets gezien. Heel bijzonder duizenden vleermuizen die overvliegen. Een half uur lang non-stop kwamen die muizen over! Echt ongelooflijk.

Volgende ochtend de echte safari. Om 8 uur vertrokken we met 3 jeeps. Volgens de folders leven hier nog wilde beren en olifanten. Helaas hebben we geen enkele beer en slechts 1 olifant gespot, maar wel gibbons (veel!) zwarte eekhoorns van wel 3 kg, schorpioenen en veel kleine insecten (waaronder een paar flinke grote spinnen) en natuurlijk veel bijzondere planten en kruiden (kaneel!)
We hebben ruim 3 uur door de busch gewandeld. Warm, inspannend maar ook heerlijk. We hebben allebei genoten. In de groep nog wat Nederlandse gezinnen met kinderen erg gezellig, vooral voor Govert.

Vandaag weer terug met de locale bus naar Bangkok.

Lieve allemaal. We genieten van t vakantie leven, het gemoedelijke thaise sfeertje het heerlijk eten, maar kijken ook uit naar morgen. Want om 6.15 uur morgenochtend vliegen we naar Bali.

Tot snel liefs van ons twee.

• 13 Juli 2010 - 09:49

Cas En Lies:

Oh wat is dit gezellig om te lezen, we volgen het helemaal. Geniet er van... liefs Casper en Annelies

• 13 Juli 2010 - 10:05

MaPa:

Wat genieten jullie weer veel.
    We xzijn haast een beetje jaloers.
    Daag, veel liefs xxx

• 13 Juli 2010 - 14:03

Anne-Marie:

Hoi,

Klinkt goed allemaal, heerlijk hoor!!

• 13 Juli 2010 - 20:33

Benjamin:

wat is dat toch super om te lezen, we leven helemaal mee met jullie. geniet ervan, hier gaat alles goed. we kijken uit naar jullie volgende avontuur. dikke kus van ons allemaal.

• 13 Juli 2010 - 21:25

Maartje:

Lieve Paulien vanaf een klein terrasje bij een heel leuke b&b bij Bellano, uitzicht op Comomeer,lezen we net je verslag! Heerlijk dat jullie weer zo genieten. En dat wordt zeker niet minder op Bali, benieuwd naar je volgende verslag, xx

• 14 Juli 2010 - 15:27

Ada:

Lieve globetrotters,
    Terwijl hier een flinke bui valt, lees ik jullie verhaal, klinkt allemaal weer heerlijk en vol avontuur.
    Nog veel plezier.
    X ada

• 14 Juli 2010 - 17:28

Berna:

Lieve Paulien en Govert, wat is het toch weer heerlijk om jullie verhaal te lezen,je schrijft zo beeldend, in gedachten reis ik mee. Hier nu ook een tropenbui met verkoeling. Veel liefs en geniet ervan......