zwemmen - Reisverslag uit Padangbai, Indonesië van Paulien Rijke - WaarBenJij.nu zwemmen - Reisverslag uit Padangbai, Indonesië van Paulien Rijke - WaarBenJij.nu

zwemmen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Paulien

22 Juli 2010 | Indonesië, Padangbai

Lieve allemaal,

We zitten inmiddels in Padangbai aan de kust, Van hieruit kunnen we zaterdag met een ferry gelijk oversteken naar Gili Air.

Er is wel weer t een en ander gebeurd de afgelopen dagen. Zaterdag en zondag hebben we gelummeld aan t strand zoals ik al schreef. Dus maandag weer tijd om wat cultuur te snuiven. Nu dat liep helaas een beetje anders.
Vlak voordat we weg zouden gaan genoten we nog even van wat verkoeling bij t zwembad. Govert was heel gezellig met twee nederlandse jongetjes aan t spelen toen hij uitgleed en lelijk op zn kin viel. Je begrijpt t al een diepe snee en wel zo duidelijk dat het gehecht moest worden. Dus ipv een cultureel uitstapje vertrokken we met de chauffeur naar een ziekenhuis in een nabijgelegen dorp. Het ziekenhuis zag er op zich niet heel erg slecht uit. De gewoonlijke ouderwetse brancards, gordijntjes en klale muren met wat ongedierte op de muur.

Ondanks dat ik Govert tijdens de half uur durende rit al had voorbereid op wat er ging komen raakte hij behoorlijk in paniek. Mijn geduld werd op de proef gesteld, ik vond het eerlijk gezegd nogal genant dat hij zo te keer ging en raakte ook wel wat geirriteerd. Toen ik Govert eindelijk had gekalmeerd en de verdovingsprikken waren gezet. Brak alsnog het zweet mij uit, werd ik draaierig en ja hoor daar ging ik ook nog even onderuit. Ja dan maak je indruk he!

Govert mag nu niet zwemmen en dat is in zo'n warm oord aan de kust wel echt een straf. We hebben nog maar een dagje een brommertje gehuurd en wat van de ongeving bekeken. Altijd leuk om op zo'n manier een kijkje achter de schermen te krijgen.
Gisteren door naar de vulkaan. Jawel we hebben hem echt beklommen! Een gammelkamertje ergens in een aggenebbis oord. En vannacht om half vier opgestaan. Toen in t donker de berg beklommen. We waren om tien uur weer terug. Het was echt een behoorlijk klim. Ik verloor liters vocht maar we hebben de stoom uit de berg zien komen.

We zitten nu weer aan de kust en gaan zoals gezegd zaterdag door naar Gili Air. De hechtingen mogen er pas na 7 dagen uit, maar we vermaken ons wel hier.

Op Gili hopen we dat Govert weer lekker mee mag zwemmen en snorkelen. Veel liefs van ons

• 22 Juli 2010 - 11:27

Cas En Lies:

Lieve Paulien en Govert,
    Wat een pech zeg......
    Tja en Paulien, naalden blijven eng he, en bloed ook!
    Bekijks hebben jullie zeker getrokken. Hopen dat alles nu goed gaat en dat Govert weer lekker mee kan zwemmen en snorkelen. Zijn de foto's via de sms overgekomen?
    Liefs van ons beiden,
    Annelies en Casper

• 22 Juli 2010 - 14:38

Benjamin:

ach nee he, wat een pech en wat zielig voor Govert,geef hem maar een kusje erop van ons dan is de pijn zeker weg. moest wel even lachen zag je aan de binnenkant van mijn ogen onderuit gaan.
    voor de rest is het weer een super vakantie zo te lezen.
    veel plezier nog en inderdaad goof, nog even en je kan weer zwemmen.

groetjes van ons allemaal.benjamin en de rest

• 22 Juli 2010 - 16:09

Maartje:

Ah, wat zielig! Maar gelukkig heeft het de pret zo te lezen niet al te lang bedorven. Snap goed dat je even plat ging, Plien! Zo’n combi van stress en hitte…, als ik erbij was geweest had ik vast meegedaan. Geef Goof een dikke zoen van ons!! Als er een litteken(tje) achterblijft, maakt dat hem vast nog stoerder! Benieuwd naar jullie duikverhalen straks, spannend hoor, maar hoop voor nu vooral dat Goof weer gauw het water in mag. Hier in Italië ook tropisch, dus wandelen ook vroeg, maar niet ’s nachts :) Veel zee, schaduw en lezen. Heerlijk! Geniet lekker verder!!! xx

• 22 Juli 2010 - 17:33

MAPA:

Voor jullie allebei een nare belevenis. Hopen dat Govert weer gauw kan zwemmen, hij kan natuurlijk wel pootjebaden en bij zoiets mag hij best een beetje huilen.
    Hier alles goed. Je voortuintje is heel leuk! maar wel 8 grote gieters. Bereid je daar maar op voor.

• 26 Juli 2010 - 14:42

Els, Klaas, J & I:

Ha Paulien en Govert,

En... Hoe is het op Gili Air? Net zo bounty als het klinkt?

Maar belangrijker, hoe gaat het met Goverts kin? Hopelijk verloopt het verwijderen van de hechtingen minder heftig dan het plaatsen. Balen zeg, dat hij zo lang niet mag zwemmen. Geldt die regel tot de hechtingen verwijderd zijn, of mag het al eerder?

In ieder geval wensen we jullie veel plezier op Gili Air. We zijn erg benieuwd naar jullie snorkel- en duikervaringen!

Veel groeten uit China!
    Els, Klaas, Jente & Imme

• 26 Juli 2010 - 16:26

Berna:

Lieve Paulien en Govert, dat was natuurlijk wel even schikken. Hopelijk geneest de wond goed en kan je weer gauw het water in. Duiken en snorkelen, een nieuw avontuur tegemoet. Veel plezier en liefs, Berna

• 27 Juli 2010 - 10:07

Nel:

Hallo pauline,
    Wat leuk om jouw reis zo te volgen!!
    Wat een verhaal hoe kan jij nou flauwvallen?!
    Ik hoop dat jullie nog een fijne week hebben en dat govert nog wat kan zwemmen..
    Met mij gaat het naar omstandigheden goed.

Lieve groetjes,
    Nel