Bali - Reisverslag uit Amed, Indonesië van Paulien Rijke - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Amed, Indonesië van Paulien Rijke - WaarBenJij.nu

Bali

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Paulien

18 Juli 2010 | Indonesië, Amed

Lieve allemaal,

We zitten inmiddels al weer 5 dagen op Bali en het voelt heerlijk (en lang!).
Na een goede vlucht woensdagochtend vanuit Bangkok werden we heel luxe van de airport opgehaald en naar Ubud gebracht. Een heerlijk dorpje midden op Bali. Ubud ligt wat hoger waardoor de temperatuur aangenaam is. Ons guesthouse was net een paradijsje. Heel lieflijk in een super mooie tropische tuin met overal van die typische balinese offertjes en beelden etc. Dit alles nog eens extra mooi gemaakt door de aanwezigheid van vogels, gekko's, kikkers, een groot konijn en een eekhoorn! Ja daar maak je Goof extra blij mee. De dag heerlijk verder bij t zwembad gezeten en ons s avonds getrakteerd op een typisch balinees diner bij de familie thuis! (Voor wie nog even wil zien hoe wij daar zaten, kijk even bij www.ketutsplace.com!) Nu ben ik al jaren enthousisast over t indische eten, maar na deze maaltijd is Govert ook een fan van de sateh! We hebben zitten smullen.
Het eten is hier sowieso erg lekker.

3 dagen genoten van Ubud en omgeving. Donderdag nog een crematieceremonie (optocht met praalwagens) meegemaakt. Vrijdag een brommertje gehuurd en de hele dag rondgetufd. Even buiten de drukte van Ubud vind je de mooiste sawa's. Nog zo authentiek. Wat zalig om dit allemaal te mogen zien.

Zaterdagochtend vroeg opgestaan en ons al om 7 uur met een shuttle bus naar Amed laten brengen. En daar zitten we nu.
Gisteren nog een dagje samen met Tineke, Jan, Lise en Emma en nu weer samen.
Amed is een rustig badplaatsje. We hebben een mooie kamer met een zwembad en natuurlijk de zee. Oh ja en de gebruikelijke dames om je te masseren! We komen over 3 weken helemaal gezond en lenig terug want het is verslavend hoor die massages. Govert vraagt s ochtends al of we toch nog wel een massage krijgen vandaag!!

De kust hier is super. Gisteren hebben we gesnorkeld. Ik wist niet dat dat zo geweldig kon zijn. Zo vlak aan t strand honderden vissen in werkelijk alle kleuren van de regenboog. En dat tussen allemaal koraal. Gewoon met een snorkeltje te bewonderen, nog geen 10 meter van t strand. Echt super. Dat belooft wat voor onze duikplannen op de Gili's!

Lieve allemaal jullie begrijpen wel dat wij hier schandelijk verwend worden met al dit moois. We genieten dan ook enorm. Nog een paar dagen hier aan de kust en dan kijken we of we nog een vulkaan kunnen beklimmen.

Jullie horen wel of dat is gelukt. Er zijn hier niet zoveel internetcafe's dus waarschijnlijk duurt t weer even voor we een berichtje sturen. Bedankt voor de gezellige reacties en tot horens.
Dikke kus van ons allebei.

We gaan even lunchen (gado gado met een lemon juice ofzo..... ;)

• 18 Juli 2010 - 08:09

Maartje:

Wow!! Wat klinkt dat geweldig! even wachten tot Noutje groot genoeg is :) er is nu nog wel heel weinig te masseren ;) Geniet lekker verder, dikke kus!

• 18 Juli 2010 - 08:44

Lies En Cas:

Lieve Paulien en Govert,
    Dat klinkt heerlijk, ik krijg er trek van...
    Wij moeten lachen om de eekhoorn ;-). Die gaan wij ook bekijken ;-)
    We genieten van jullie verhalen en kijken al weer uit naar het volgende verslag. Hopelijk nog wat voordat wij vertrekken.
    Geniet lekker verder, groetjes en veel liefs van ons allebei.
    Casper en Annelies

• 18 Juli 2010 - 19:33

Berna:

Wat heerlijk dat ik vanaf een verre afstand mee kan genieten. Het klinkt super allemaal! Dikke kus en lekker verder genieten.....

• 19 Juli 2010 - 09:12

PaMa:

Wij reageerden Zo.1807 al. Wij genieten van je gezellige en goed geschreven verhaal.
    Wat hebben jullie daar een heerlijke vakantie. Het herinnert aan onze vakantie destijds.
    XXX