motercrossen door t bos, duiken en PADI !!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Paulien Rijke - WaarBenJij.nu motercrossen door t bos, duiken en PADI !!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Paulien Rijke - WaarBenJij.nu

motercrossen door t bos, duiken en PADI !!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Paulien

29 Juli 2010 | Indonesië, Batavia

Lieve allemaal,
Alweer een week voorbij en we hebben ons vermaakt! Na de beklimming van de vulkaan zijn we 2 nachten in Padangbai blijven hangen. Omdat Govert nog steeds niet echt mag zwemmen poedelen we wat in de zee en gaan nog een dag met een brommer op stap. De hechtingen moeten een dag of 7 blijven zitten en de wond is nog niet dicht. Maar om de stress te beperken hebben we besloten dat ikzelf tegen die tijd de hechtingen eruit haal. Jawel ik blijf optimistisch.
De brommer tocht langs de kust is spectaculair. Eerst een mooie tocht door de bergen en dan bij toeval treffen we een huwelijksfeest. We worden uitgenodigd. Helaas is dit nog steeds niet Goof zn lievelingsbezigheid dus beperken we t tot een kort bezoekje (aapjes kijken, wie kijkt naar wie....)
Dan door en weer worden we op iets spannends getrakteerd. redelijk onverwacht staan we in een file en worden alle brommertjes of we willen of niet het bamboo bos in gestuurd. Mooi maar wel een lastig weg, steeds dieper het bos in. Het ware motorcrossen is gestart. Op een geven moment moeten we allemaal afstappen en met de brommer aan de hand tussen keien en modder voorzichtig afdalen. Al met al zijn we ruim een uur bezig om uit dit bos te komen. En daar treffen we dan eindelijk de oorzaak van al dit op onthoudt. Een crematieceremonie. Gaaf. Maar ook ongelooflijk met wat een geduld iedereen hier accepteert dat t verkeer muurvast zit voor uren. Ja daar kunnen wij wat van leren hoor.
Na deze leuke tocht, spelen we wat op t strand, eten een heerlijke brownie en genieten.
Zaterdag gaan we al vroeg met de boot naar Gili Air.
Een klein vriendelijke eiland boven Lombok. We hebben een lekker bungalowtje. Annemarie, Rik en Britt komen 's avonds laat. Gezellig om elkaar hier te zien.
Inmiddels heb ik al wat rondgevraagd en we hebben vlakbij een leuke duikschool gevonden waar we zondag allemaal wat duikervaring kunnen opdoen.
We hebben t enorm getroffen. De duikschool is nieuw, dus mooi nieuw materiaal en nog lekker klein en rustig waardoor er optimale aandacht voor ons is. Een goede Nederlandse instructrice, kortom alle elementen zijn gunstig.
Zondag beginnen Annemarie, Rik en ik met een kennismakingsdag. Eerst instructie in t zwembad en s middags onze eerste duik in zee. Geweldig. De onderwaterwereld is echt een wereld op zich. Octopussen, zeesterren allerlei soorten en kleuren vissen.
Na afloop besluit Annemarie het vooralsnog bij deze leuke ervaring te laten en gaan Rik en ik toch voor ons PADI. Marloes, onze intructrice gaat de volgende dag ook Britt en Govert les geven. Ze mogen allebei ook met apparatuur in t zwembad oefenen. Govert is helaas nog te jong voor een duik in zee. Maar hij krijgt wel een lange prive les van Marloes in t zwembad. En hij doet het super goed, zo stoer zo'n klein mannetje met een wetsuit, duikbril, snorkel en fles op de rug.
Rik en ik zijn 4 dagen intensief bezig geweest met duiken, de theorie, de praktijk. Het was veel, van s ochtends vroeg tot eind vd middag en dan ook nog huiswerk. Immers het theorieboek van zo'n 250 blz moest doorgewerkt. Maar we zijn een enorme ervaring rijker hebben 4 mooie duiken in de zee gemaakt en hebben t gehaald. Vanaf nu kunnen we af en toe een funduik maken!
Nog even vermelden dat ik gister een groepje van zo'n 6 dolfijnen heb gezien.
Verder natuurlijk voor ons weinig tijd om van Gili Air te genieten. Komt nog bij, geloof t of niet dat we maandag de hele dag non stop regen hebben gehad, zielig he?!
Govert heeft gelukkig wel vant strand en de zee genoten. Dinsdagavond hebben we de hechtingen eruit gehaald. De wond ziet er mooi uit. En ja ik heb t zelf gedaan, maar werd wederom na afloop wat dizzy, ha ha...
Lieve allemaal, dank voor jullie lieve reacties. Het gaat hier goed. We gaan vandaag op weg richting Lovina. Jullie horen weer van ons, liefs allemaal

• 29 Juli 2010 - 08:03

Ingrid,benjamin:

nou zuster Pauline, dat heb je knap gedaan.
    en weer zo, super leuk verslag. ja de onderwater wereld is heel bijzonder en heel mooi, gelukkig dat goof ook weer kan poedelen, geniet er nog van en tot het volgende verslag.

• 02 Augustus 2010 - 19:01

Maartje:

Dacht ga toch even zoeken of jullie nog wat hebben geschreven.., was geen melding van binnen gekomen in de mail. En gelukkig ja, alles goed!! Gaaf die PADI!!! Geniet nog even lekker daar!! xx

• 08 Augustus 2010 - 17:47

Anne-Marie:

Jullie zijn inmiddels weer thuis! Maar het klinkt allemaal weer heel goed. Ben benieuwd naar jullie 'live'verhalen. Groetjes, An

• 09 Augustus 2010 - 09:45

MaPa:

Inmiddels hebben we jullie alweer uitgebreid ontmoet, maar dit is een verrukkelijk verhaal. Alles wordt heel levendig verteld.